Dodaj produkty podając kody
Odstąpienie od umowy
Odstąpienie od umowy
-
Każdy Klient może zrezygnować z zakupionego Produktu bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od daty zawarcia Umowy Sprzedaży. Wyjątek stanowią są rozpakowane płyty CD/DVD i płyty winylowe, które nie podlegają zwrotowi w takim wypadku.
-
Aby zrezygnować z towaru należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy - dostępny w panelu Klienta lub poniżej.
-
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach wymienionych w art. 3 ust. 1 oraz 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
-
Klient, po wypełnieniu formularza odstąpienia od umowy, odsyła przedmiot na własny koszt lub dostarcza go do siedziby SiemaShop (Warszawa, ul. Dominikańska 19c, 02-738).
-
Bez wypełnionego formularza odstąpienia od umowy rezygnacja z towaru nie jest możliwa.
-
Kwota zwrotu będzie równa cenie zakupu Produktu wraz z kosztami przesyłki do Klienta - jeśli zwracane zostaje całe zamówienie (koszty odesłania towaru do SiemaShop nie podlegają zwrotowi i są w całości pokrywane przez Klienta). SiemaShop zwraca wyłącznie koszty wysyłki w wysokości najtańszego sposobu wysyłki produktu oferowanej na dzień złożenia zamówienia. W przypadku odesłania tylko części z zakupionych Produktów, koszty wysyłki nie podlegają zwrotowi.
-
Po otrzymaniu formularza odstąpienia od umowy a także otrzymaniu zwracanego towaru, SiemaShop zwróci koszt zamówienia w terminie 14 dni roboczych.
Reklamacja
-
Jeśli zamówiony Produkt nie jest zgodny z umową, Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
-
Uprawnienia konsumenta do reklamacji Produktu są przewidziane w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku. Od 01 stycznia 2023 roku do konsumentów nie stosuje się przepisów dotyczących rękojmi zawartych w kodeksie cywilnym z dnia 23 kwietnia 1964 r.
-
Do klientów nie będących konsumentami, zastosowanie mają przepisy zawarte w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, w szczególności dotyczące umowy sprzedaży (art. 535-555 k.c.), rękojmi za wady rzeczy (art. 556-5764 c.), gwarancji (art. 577-582 k.c.).
-
Konsumentem jest osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą (SiemaShop) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
SiemaShop każdą reklamację rozpatruje indywidualnie.
-
Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
-
Reklamacje wnosi się drogą mailową pod adres: [email protected] lub poprzez panel Klienta. Odpowiednie dokumenty dostępne są poniżej.
-
Podczas zgłoszenia należy podać numer złożonego Zamówienia, zastrzeżenia do Produktu oraz numer telefonu kontaktowego.
Rozwiązywanie sporów
- W przypadku powstania sporu w związku z wykonywaniem Umowy Sprzedaży, Strony, tj. Sprzedawca i Klient, będą dążyły do polubownego rozstrzygnięcia sporu.
- Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Klient będący konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.