belka info - górna

OOO! JAK DOBRZE CIĘ WIDZIEĆ!!!

Regulamin sklepu

Zagadnienia wstępne

 

  1. Sklep internetowy “SiemaShop” (www.siemashop.pl), jest skierowany do wszystkich, którzy chcą nabyć gadżety z logo Fundacji WOŚP, Festiwalu Pol'and'Rock, wydawnictwa CD/DVD , płyty winylowe Złotego Melona oraz książki autorstwa Jurka Owsiaka, a także wiele innych.
  2. Znaki użyte na wszystkich produktach (logo) zarejestrowane są w Urzędzie Patentowym oraz chronione przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
  3. Sklep prowadzi założona przez Fundację WOŚP firma Złoty Melon spółka z o.o., w której 100% udziałów posiada Fundacja WOŚP. 
  4. Dane adresowe:

    Złoty Melon Sp. z o.o. / SiemaShop
    Dominikańska 19c 02-738 Warszawa, Polska
    numer telefonu: 22 397 78 40
    KRS: 0000158131, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 521-32-36-491, REGON: 015440977, kapitał zakładowy 1 594 000 zł

  1. Sklep SiemaShop działa na terenie Polski, a umowy sprzedaży zawierane są tylko w języku polskim (tzn. oferta, zamówienie i potwierdzenie zamówienia zapisywane są tylko po polsku). 
  2. Warunkiem złożenia zamówienia jest zapoznanie się z regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji zamówienia.
  3. Aby złożyć zamówienie potrzebne jest urządzenie obsługujące jedną z wiodących przeglądarek internetowych.
  4. Wszystkie ceny podane w SiemaShop są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.         
  5. Produkty oferowane w SiemaShopie można kupować do wyczerpania ich zapasu, a cena, która jest podana przy każdym towarze, jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia. 
  6. SiemaShop zastrzega sobie prawo do:
  • zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie,
  • anulowania zamówienia w przypadku braku towaru,
  • wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu internetowego,
  • przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu, bądź wprowadzania w nich zmian, bez uszczerbku dla osób, korzystających z warunków danej promocji.

Przesyłka

  1. Istnieje możliwości wyboru przesyłki:
  • Kurier InPost (16 zł)
  • Paczkomat InPost (15 zł)

 

  1. UWAGA! Odbiór osobisty możliwy jedynie po otrzymaniu maila, iż zamówienie jest "gotowe do odbioru". Może to zająć do 48 godzin. Przygotowane do odbioru zostają jedynie opłacone wcześniej zamówienia. Na odbiór zamówienia macie 7 dni. Po tym czasie zamówienie zostanie anulowane i dokonamy zwrotu środków na konto z którego zostało opłacone. 
    Odbioru prosimy dokonać w godzinach 8.00 - 16.00, pod adresem: Siemashop Dominikańska 19c 02-738 Warszawa

  2. Przy złożeniu zamówienia powyżej kwoty 500 zł (wartość koszyka, bez kosztów przesyłki) przesyłka na terenie Polski jest darmowa bez względu na jej rodzaj (InPost - paczkomat, InPost - przesyłka kurierska).

 

Sposób płatności

  1. Siemashop umożliwia następujące możliwości zapłaty za złożone zamówienie za pośrednictwem PayU:
  • przelewem online,
  • przelewem tradycyjnym,
  • kartą debetową lub kredytową,
  • kodem BLIK,

 

Realizacja zamówienia

  1. Przesyłka z SiemaShop wysyłana jest do klienta w ciągu 2 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty na koncie SiemaShop.pl .

UWAGA! W czasie Finału WOŚP (grudzień/styczeń) i Festiwalu Pol'and'Rock (lipiec/sierpień) czas oczekiwania na realizację zamówienia może wydłużyć się o dodatkowe 21 dni.

  1. Płatności za zamówienie należy dokonać do 5 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia. Po upływie tego terminu zamówienie zostanie anulowane. 
  2. Jeśli zawartość przesyłki nie jest zgodna z zamówieniem lub jeśli produkt bądź przesyłka dotrą uszkodzone, klientowi przysługuje prawo reklamacji towaru i jego naprawy albo wymiany na nowy (identyczny towar).
  3. Jeżeli naprawa albo wymiana towaru okaże się niemożliwa, SiemaShop zwróci zapłaconą kwotę w momencie otrzymania uszkodzonego towaru.
  4. Dodanie produktu do koszyka nie rezerwuje go. Aby skutecznie złożyć zamówienie, konieczna jest zapłata za towar.
  5. Na żądanie sklep SiemaShop wystawia kupującemu fakturę VAT. Potrzebę otrzymania faktury należy zaznaczyć w toku składania zamówienia na stronie siemashop.pl wypełniając odpowiedni formularz. Nie wystawiamy faktur pro forma.
  6. Ceny w SiemaShop są takie same dla wszystkich klientów. SiemaShop nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.

 

UWAGA! Po złożeniu zamówienia nie ma możliwości wprowadzenia w nim zmian. Nie łączymy również wielu złożonych przez jednego Klienta zamówień.

 

Zwroty i reklamacje

Odstąpienie od umowy

  1. Każdy kupujący może zrezygnować z zakupionego towaru bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy. Wyjątkiem są rozpakowane płyty CD/DVD i płyty winylowe, które nie podlegają wtedy zwrotowi!
  2. Aby zrezygnować z towaru należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy - dostępny w panelu Klienta lub zakładce zwroty i reklamacje.
  3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach wymienionych w art. 3 ust. 1 oraz 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  4. Klient, po wypełnieniu formularza odstąpienia od umowy, odsyła przedmiot na własny koszt lub dostarcza go do siedziby SiemaShop (Warszawa, ul. Dominikańska 19c, 02-738).
  5. Bez wypełnionego formularza odstąpienia od umowy rezygnacja z towaru nie jest możliwa.
  6. Kwota zwrotu będzie równa cenie zakupu towaru wraz z kosztami przesyłki do klienta - jeśli zwracane zostaje całe zamówienie (koszty odesłania towaru do SiemaShop nie podlegają zwrotowi). SiemaShop zwraca wyłącznie koszty wysyłki w wysokości najtańszego sposobu wysyłki produktu oferowanej na dzień złożenia zamówienia. W przypadku odesłania tylko części z zakupionych produktów, koszty wysyłki nie podlegają zwrotowi.
  7. Po otrzymaniu formularza odstąpienia od umowy a także otrzymaniu zwracanego towaru, SiemaShop zwróci koszt zamówienia w terminie 14 dni roboczych.

Reklamacja

  1. Jeśli towar nie jest zgodny z z umową , klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
  2. Uprawnienia konsumenta do reklamacji towaru są przewidziane w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku. Od 01 stycznia 2023 roku do konsumentów nie stosuje się przepisów dotyczących rękojmi zawartych w kodeksie cywilnym z dnia 23 kwietnia 1964 r.  
  3. Do klientów nie będących konsumentami, zastosowanie mają przepisy zawarte w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, w szczególności dotyczące umowy sprzedaży (art. 535-555 k.c.), rękojmi za wady rzeczy (art. 556-5764 c.), gwarancji (art. 577-582 k.c.).
  4. Konsumentem jest osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą (SiemaShop) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. SiemaShop każdą reklamację rozpatruje indywidualnie.
  6. Reklamacje wnosi się drogą mailową pod adres: [email protected]  lub poprzez panel Klienta. Odpowiednie dokumenty dostępne są również w zakładce zwroty i reklamacje.
  7. Podczas zgłoszenia należy podać numer zamówienia, zastrzeżenia do produktu oraz numer telefonu kontaktowego.
  8. Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Klient będący konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Uprawnienia konsumenta

  1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, klient może żądać naprawy lub wymiany towaru według swojego uznania. SiemaShop może dokonać wymiany, gdy klient żąda naprawy lub SiemaShop może dokonać naprawy, gdy klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla SiemaShop.
  2. W przypadku, kiedy naprawa lub wymiana towaru nie będzie możliwa lub wymagałaby nadmiernych kosztów dla SiemaShop, SiemaShop może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  1. SiemaShop odbiera od klienta towar na swój koszt. Klient udostępnia towar podlegający naprawie lub wymianie.
  2. Klient uprawniony jest do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpienia od umowy, w sytuacji niezgodności towaru z umową, w przypadku w jakim SiemaShop:
    a) odmówił dorowadzenia towaru do zgodności z umową,
    b) nie doprowadził do zgodności z umową,
    c) brak zgodności towaru występuje pomimo próby doprowadzenia do zgodności z umową,
    d) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy, bez uprzedniego skorzystania prawa naprawy lub wymiany
    e) z oświadczenia SiemaShop lub innych okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla klienta.
  3. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
  4. SiemaShop zwraca klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia klienta o obniżeniu ceny.
  5. W razie odstąpienia od umowy klient niezwłocznie zwraca towar SiemaShop na koszt sklepu. SiemaShop zwraca klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. SiemaShop dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

Utrwalanie, bezpieczeństwo i udostępnianie do wglądu kupującemu jego danych osobowych

  1. Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują się na stronie internetowej Sklepu Internetowego siemashop.pl poświęconej polityce prywatności.

 

Zmiany regulaminu

  1. Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana regulaminu, klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku akceptacji warunków regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w SiemaShop nie są możliwe. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie. Zamówienia złożone przez klientów przed wejściem w życie zmian regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień regulaminu.

 

Prawo właściwe

  1. Prawem właściwym dla umowy pomiędzy konsumentem a Siemashop jest prawo polskie. Niniejsze postanowienie nie pozbawia konsumenta ochrony przyznanej mu przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie zawieranej umowy.
  2. Wszelkie umowy zawierane w stosunku obustronnie profesjonalnym, będą podlegały prawu polskiemu (tj. z zagranicznym przedsiębiorcą).

 

 

10.01.2023